Zoals verwacht is 2014 een spannend jaar.
Stabiele markten lijken niet meer te bestaan: onvoorspelbaarheid en turbulentie vormen de nieuwe realiteit en verandering is de grote constante. Voor Nederlandse bedrijven betekent dit, dat zij zich voortdurend moeten zien aan te passen aan hun veranderende organisatieomgeving. En dat terwijl technologische ontwikkelingen sneller gaan dan ooit en regeldruk vanuit de overheid toeneemt. Het leidt tot paradoxen en dilemma's. Online ontwikkelingen bieden kansen voor nieuwe verdienmodellen, maar ook uitdagingen op het gebied van cyber security; lange- termijnplanning en koers houden zijn essentieel voor de continuïteit van de onderneming, maar flexibiliteit vormt een voorwaarde om te kunnen overleven. En commitment van medewerkers is essentieel, maar het schetsen van een helder en aansprekend toekomstperspectief vormt een uitdaging. Wat betekent dit voor degenen die leidinggeven aan deze verandering? Welke impact heeft dit op Nederlandse topondernemers en directeuren? Kortom: wat bepaalt in 2014 de mindset van de business leaders? In samenwerking met Business Leaders presenteert De Baak Mindset van de Business Leader 2014, een jaarlijks onderzoek onder 175 Nederlandse topondernemers en -directeuren uit negen verschillende branches. Het onderzoek geeft een beeld van wat voor de Nederlandse business leaders top of mind is in 2014. Zowel voor de business leader zélf, als voor de business leader ten opzichte van zijn organisatie en voor de business leader ten opzichte van zijn organisatieomgeving. Houdt het huidige businessmodel nog stand? Wat krijgt het komende jaar prioriteit? Waaraan besteden business leaders hun tijd? En hoe krijgen business leaders innovatie van de grond? Dit onderzoek is het lezen zeker waard !
0 Comments
|
AuthorFresh Insights Archives
January 2019
Categories |