Quickscan Value proposition
U hebt al jarenlang een prima klantenkring. U kunt er een goede boterham van eten maar nu ziet u uw omzet teruglopen. U wilt de markt actief benaderen maar.... met welke boodschap eigenlijk ? Welke van uw diensten of producten zijn onderscheidend in uw markt en waar ligt precies de kracht van uw organisatie?
Waar is uw klant eigenlijk naar op zoek en welke aspecten daarvan vult u in met uw organisatie? U wilt meer aan marketing doen en uw bedrijf promoten maar hoe wilt u dit gaan doen wanneer u onvoldoende in beeld heeft wat uw waardepropositie is? Wat communiceert u hierover op uw website? Wat vertelt u hierover via Social Media of in uw promotiematerialen? Wat is uw boodschap?
Een waardepropositie is het scala van diensten en producten waarmee u de behoefte van uw klanten op onderscheidende wijze invult. De waardepropositie is in de opstartfase van een organisatie doorslaggevend voor het succes. De consument was op zoek naar een specifiek product, vond het bij uw opstartende organisatie en werd uw klant. Maar heeft uw klant jaren later nog steeds behoefte aan uw product of is het achterhaald? Uit welke aanbieders kan uw klant op dit moment kiezen en ben u nog wel onderscheidend? Of is de wijze waarop uw uw klant bediend door de jaren heen veranderd ? De technologie maakt dat markt ontwikkelingen elkaar veel sneller opvolgen dan voorheen. Uw klant heeft veel keuze.
U doet er goed aan om de value proposition van uw organisatie regelmatig te herijken. Wij ondersteunen u graag.
Terug
U hebt al jarenlang een prima klantenkring. U kunt er een goede boterham van eten maar nu ziet u uw omzet teruglopen. U wilt de markt actief benaderen maar.... met welke boodschap eigenlijk ? Welke van uw diensten of producten zijn onderscheidend in uw markt en waar ligt precies de kracht van uw organisatie?
Waar is uw klant eigenlijk naar op zoek en welke aspecten daarvan vult u in met uw organisatie? U wilt meer aan marketing doen en uw bedrijf promoten maar hoe wilt u dit gaan doen wanneer u onvoldoende in beeld heeft wat uw waardepropositie is? Wat communiceert u hierover op uw website? Wat vertelt u hierover via Social Media of in uw promotiematerialen? Wat is uw boodschap?
Een waardepropositie is het scala van diensten en producten waarmee u de behoefte van uw klanten op onderscheidende wijze invult. De waardepropositie is in de opstartfase van een organisatie doorslaggevend voor het succes. De consument was op zoek naar een specifiek product, vond het bij uw opstartende organisatie en werd uw klant. Maar heeft uw klant jaren later nog steeds behoefte aan uw product of is het achterhaald? Uit welke aanbieders kan uw klant op dit moment kiezen en ben u nog wel onderscheidend? Of is de wijze waarop uw uw klant bediend door de jaren heen veranderd ? De technologie maakt dat markt ontwikkelingen elkaar veel sneller opvolgen dan voorheen. Uw klant heeft veel keuze.
U doet er goed aan om de value proposition van uw organisatie regelmatig te herijken. Wij ondersteunen u graag.
Terug