Onderzoeksexpertise
2014
Onderzoeksbedrijf; Verzekeraar (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Op basis van welke gegevens kan het management van een verzekeraar een financieel gedegen besluit
nemen over een new business "leven" project?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2013
Onderzoeksbedrijf; Belastingadvies & accountancy bureau (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Welke interventie is nodig om (op de lange termijn) toegevoegde waarde te blijven leveren aan onze klanten?
Op welke manier werken de front- en backoffice samen in deze situatie?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2012
Onderzoeksbedrijf; Leverancier Koeltechniek (Technische Industrie)
Onderwerp; Welke stappen moeten we ondernemen om de meest duurzame onderneming te worden met een
onderscheidend vermogen waarmee we onze concurrenten verslaan?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2011
Onderzoeksbedrijf; Coöperatief adviesbureau (ICT)
Onderwerp; Welke toegevoegde waarde ervaart een zzp-er in een zuiver coöperatief business model boven de zzp-er welke
werkt in het business model waar de zzp-er via detacheringsbureau opdrachten uitvoert.
Welke impact heeft dit op de transactiekosten en wederkerigheid?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2011
Onderzoeksbedrijf; Leverancier technische tuinbouwproducten (Tuinbouw)
Onderwerp; Is het mogelijk om een reorganisatie uit te voeren zonder de kernwaarden van het bedrijf aan te tasten?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2011
Onderzoeksbedrijf; Retail Bank (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Hoe creëert retailbank X een cultuur waarin innovatie wordt gestimuleerd zonder de bestaande organisatie
structuur aan te passen?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2010
Onderzoeksbedrijf; Groothandel (Dentale markt)
Onderwerp; Kan het betaalgedrag van de klant positief beïnvloed door het automatiseren, lichter of preciezer maken van het
klantproces "kopen"?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2010
Onderzoeksbedrijf; Verzekeraar (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Welke strategische keuze(s) moet de verzekeraar in transparante tijden maken om grip te houden op haar
belangrijkste distributiekanaal (intermediair) richting haar eindklant zodat zij de financiële risico’s van
omzetdaling op korte en lange termijn kan beperken?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2009
Onderzoeksbedrijf; Verzekeraar en intermediair (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; De wetgeving heeft grote impact op de bedrijfsvoering van de financiële dienstverlener. Hoe kan de financiële
dienstverlener omgaan met de dilemma's in de overgangsfase van de "commissie-inkomsten" naar "inspanning-
gerelateerde inkomsten"?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2014
Onderzoeksbedrijf; Verzekeraar (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Op basis van welke gegevens kan het management van een verzekeraar een financieel gedegen besluit
nemen over een new business "leven" project?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2013
Onderzoeksbedrijf; Belastingadvies & accountancy bureau (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Welke interventie is nodig om (op de lange termijn) toegevoegde waarde te blijven leveren aan onze klanten?
Op welke manier werken de front- en backoffice samen in deze situatie?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2012
Onderzoeksbedrijf; Leverancier Koeltechniek (Technische Industrie)
Onderwerp; Welke stappen moeten we ondernemen om de meest duurzame onderneming te worden met een
onderscheidend vermogen waarmee we onze concurrenten verslaan?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2011
Onderzoeksbedrijf; Coöperatief adviesbureau (ICT)
Onderwerp; Welke toegevoegde waarde ervaart een zzp-er in een zuiver coöperatief business model boven de zzp-er welke
werkt in het business model waar de zzp-er via detacheringsbureau opdrachten uitvoert.
Welke impact heeft dit op de transactiekosten en wederkerigheid?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2011
Onderzoeksbedrijf; Leverancier technische tuinbouwproducten (Tuinbouw)
Onderwerp; Is het mogelijk om een reorganisatie uit te voeren zonder de kernwaarden van het bedrijf aan te tasten?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2011
Onderzoeksbedrijf; Retail Bank (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Hoe creëert retailbank X een cultuur waarin innovatie wordt gestimuleerd zonder de bestaande organisatie
structuur aan te passen?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2010
Onderzoeksbedrijf; Groothandel (Dentale markt)
Onderwerp; Kan het betaalgedrag van de klant positief beïnvloed door het automatiseren, lichter of preciezer maken van het
klantproces "kopen"?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2010
Onderzoeksbedrijf; Verzekeraar (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; Welke strategische keuze(s) moet de verzekeraar in transparante tijden maken om grip te houden op haar
belangrijkste distributiekanaal (intermediair) richting haar eindklant zodat zij de financiële risico’s van
omzetdaling op korte en lange termijn kan beperken?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.
2009
Onderzoeksbedrijf; Verzekeraar en intermediair (Financiële dienstverlening)
Onderwerp; De wetgeving heeft grote impact op de bedrijfsvoering van de financiële dienstverlener. Hoe kan de financiële
dienstverlener omgaan met de dilemma's in de overgangsfase van de "commissie-inkomsten" naar "inspanning-
gerelateerde inkomsten"?
Resultaat; Paper waarin de onderzoeksmethode en het antwoord op de onderzoeksvraag is beschreven.